V současné době plné zásadních změn se zabývám otázkou : “ Jak zabezpečit prodej ?“
Moje doporučení pro vedoucí prodeje a profesionální obchodníky vychází z debaty s kolegy v našem Infoteam . Uvádím ho přehledně v několika bodech .
Nejde o nárazový tréning, ale o systematický proces připravený na míru .
Bod 1.
Nejprve navrhuji zaměřit se na posouzení otázek, které povedou k rozhodnutí jakou cestou se vydat. Uvádím jejich příklad pro názornost. Vždy otázky tvořím na míru firmě se kterou jsem v kontaktu.
Bod 2.
Po debatě v celém týmu následuje představení programu ( Proč, Co, Jak a Kdy) doplněné o definici kritérií pro vybrání vhodné obchodní příležitosti.
Bod 3.
Nabízím systematický postup k zlepšení v počtu vyhraných obchodních příležitostí pomocí on-line workshopů. Jistě je vhodná příprava. K tomu jsou připravena videa a blogy v rámci domácího úkolu. Výstupem je potvrzení výběru vhodného příkladu, rozdělení úkolů v týmu a stanovení kontrolních bodů pro vyhodnocení jednotlivých kroků.
Bod 4.
Prodejní týmy aplikují získané nové znalosti s cílem posílit své pozice na trhu a zvýšit prodej. Za účasti vedoucího prodeje probíhá sdílení nabytých zkušeností. Vznikají také návrhy na nový model prodeje.
Bod 5.
Při virtuálním tréningu vedu prodejní týmy k vyhodnocení svých možností u stávajících zákazníků a specifikaci oblastí s novými zákazníky. Po přípravě se s nimi zahajují komunikaci. Výsledkem je návrh zaměřený na vytvoření přidané hodnoty pro zákazníka.
Bod 6.
V rámci individuálních konzultací mohu zprostředkovat i zpětnou vazbu od důvěryhodných obchodních partnerů.
Očekávaným výsledkem je co možná nejlepší pozice na trhu s velkou skupinou zákazníků a vyšší efektivitou prodeje.