Jaká je podstata umění obchodníka prodat ?
Výrobky a služby procházejí vývojem, inovací a stále se zdokonalují. Jak je to ale s prací obchodníka? Tak to je významná otázka nejen pro obchodníky, ale i pro majitele firem.
Doplňují se nástroje komunikace. V poslední době jsou často prostřednictvím komunikace přes obrazovku a různé sociální sítě. To je vynikající pro průzkum poptávky na trhu, pro zjištění zájmu zákazníka o nabízené řešení, nebo produkt .
Je to dobrá příprava na první osobní schůzku. Jak a v čem je důležitá je zřejmé a nelze ji opomenout.
Obchodník se tak setkává již se vstřícným zákazníkem, který ale často neví co všechno mu můžete nabídnout. Proto je v tomto momentu důležité naslouchat.
Známé :“ Tam, kde není problém nic neprodám „ obchodníka dovede k návrhu, který je založen na hodnotě pro zákazníka.
Aby byl prodej úspěšný, tak je nutné také poznat rozhodující role účastníků obchodního případu a pro každého zvolit nabídku tak, aby ho oslovila.
Pokud se podaří dodržet uvedený postup, tak se významně zvyšuje pravděpodobnost úspěchu obchodníka!
Příkladem tohoto procesu může být moje současná zkušenost s prodejem průmyslových vysavačů na filtraci chladících kapalin u obráběcích strojů.
Po systémové práci na sociálních sítích mám možnost tyto stroje předvést přímo v provozu strojírenských firem. Zde si pracovníci údržby, nebo obsluhy stroje mohou aktivně vyzkoušet jednotlivé funkce stroje . Následuje pak specifikace vybavení vhodná na míru přesně pro individuální potřeby takového provozu. Teprve poté zpracuji cenovou nabídku pro vedení firmy, která je konfrontována s kalkulací úspor při využití nabízeného řešení. Návratnost takové investice během roku bývá příjemným zjištěním pro zákazníka.
Jaká je podstata umění obchodníka prodat ? Co si myslíte o této otázce Vy ?